week…’ik ben de tel al kwijt’ 5, 6 en een half - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Ayke Heesakkers - WaarBenJij.nu week…’ik ben de tel al kwijt’ 5, 6 en een half - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Ayke Heesakkers - WaarBenJij.nu

week…’ik ben de tel al kwijt’ 5, 6 en een half

Blijf op de hoogte en volg Ayke

17 Juni 2014 | Aruba, Aruba


Lieve lezers van mijn reisverslagen,

Zoals sommige van jullie al terecht opmerkte, lig ik niet meer helemaal op schema. Maar daar is een simpele verklaring voor: ik heb geen zin gehad om elk weekend te gaan typen wat ik heb gedaan, want ik heb telkens wel wat leukers te doen! Het is dus eigenlijk gewoon goed nieuws dat jullie niets van me hebben gehoord. Om nu niet meteen 5 pagina’s te typen (want ik wil ook zo naar het strand om de wedstrijd van Brazilie te kijken), heb ik een korte samenvatting getypt van de afgelopen 2,5 weken.

Ik heb het volgende allemaal gedaan:
- Ik ben 3x naar de bioscoop geweest. Hier heb ik de volgende films gezien (en dat zijn allemaal wel aanraders): A million ways to die in de west, blended en 22 jump street. De bios is hier lekker goedkoop op maandag-dinsdag en woensdag, want dan is het 2 voor de prijs van 1. Een kaartje kost dan 7,50 florin, wat ongeveer 3 euro is. Niet verkeerd he. Het is trouwens wel een hele ervaring om naar de bioscoop te gaan hier, want als wij, Nederlanders, iets grappig vinden lachen we (maar houden we het nog beschaafd). Hier gillen de mensen het echt uit bij een grappig moment, waardoor je zelf ook weer harder gaat lachen.
- Ik ben diverse keren geweest uit eten: bij bugaloo (2x), ik heb op het strand gebbqed, onbeperkt spareribs gegeten (maar ik zat na 1 portie gewoon vol dus ik heb er niet erg van geprofiteerd dat het onbeperkt was) en ik heb nog eens Wendy’s gehad.
- Ik heb beachtennist en ook beachtennis gekeken. Dit was ook weer heel leuk. Als je beachtennis kijkt ziet het er trouwens wel een stuk makkelijker uit dan het is.. Toen ik zelf op het veld stond had ik nog moeite met de meeste simpele ballen.
- Ik ben naar de dierentuin geweest. Als je dat echt een dierentuin wilt noemen tenminste. Het is eigenlijk een opvanghuis voor dieren die zijn gered, maar het is langzamerhand steeds groter en groter geworden. De entreeprijs was 5 florin en dan kreeg je ook nog een zakje voer erbij. Ze hadden aapjes, veel vogels, een groot varken, maar ook bijvoorbeeld een kangaroe, krokodil, struisvogels, slangen en kamelen. We hebben best een leuke tijd gehad!
- Ik heb het Nederlands Elftal Spanje zien afslachten. Een groot feest natuurlijk met alle Nederlanders hier. Alleen jammer dat ik bij elke goal getrakteerd werd op een bierdouche (en nu weten de meeste hoeveel ik van bier houd.. helemaal niet dus), dus dat was wel iets minder. Na de wedstrijd ben ik dan ook weer vrij snel naar huis gegaan om me lekker te douchen. 2 appartementgenootjes dachten daar anders over en zijn nog tot (te) laat gebleven. Ze hebben vervolgens in straalbezopen toestand allerlei dingen bij ons appartement gesloopt. Daarvoor hebben ze ook 3 nachtjes in de cel mogen zitten (en dat was volgens hun vooral de eerste nacht een soort van Thaise gevangenis) dus ze hebben daar wel van geleerd denk ik.
- En gewoon veel naar het strand geweest.

Op stage heb ik het volgende gedaan:
- rekenen met het groepje uit groep 4 (2e klas). Dit gaat echt met ups en downs. Het is heel moeilijk om vast te stellen wat precies het probleem is, want ze kunnen 4 dagen lang iets goeddoen en dan de 5e dag weer van alles verkeerd doen.
- Een presentatie aan het team gegeven over coöperatief leren. (nadat ik dit in mijn stageklas had toegepast en mijn mentor hier erg enthousiast over was!) Dit vonden ze erg interessant (aan de feedback achteraf te lezen) en ze waren ook allemaal op 1 na van plan iets te gaan toepassen in hun klas. Na de presentatie kreeg ik ook nog applaus, dus ook dat was wel nice 
- Veel lessen gegeven, van Engels tot Aardrijkskunde, Nederlands, KDN en andere vakken aan toe. De meeste lessen gingen erg goed. Soms zijn de kinderen wel erg druk en merk ik dat ze me echt uit proberen. Ik blijf echter consequent en laat ze ook wel eens na school dingen afmaken of inhalen. Ik heb ook veel momenten dat ik echt met de kinderen kan lachen en dat ze heel gezellig zijn!
- We hebben film gekeken (8ste groepers huilen niet), aangezien de kinderen dit boek ook voorgelezen hebben gekregen afgelopen jaar. Ook hebben we voetbal gekeken op school, dus ik hoop ik heel erg dat we morgen de wedstrijd van Nederland kijken in de klas..
- Ik heb vandaag de hele dag alleen in de klas gestaan. Mijn mentor was ziek thuis en de invaller was …? Dat weet ik niet helemaal. Maar goed, dat maakt ook niet uit want het ging prima. De kinderen waren in het begin van de ochtend wel erg druk, maar ik heb een puntensysteem voor goed gedrag en een puntensysteem voor slecht gedrag toegepast. Daardoor ging het een stuk beter en heb ik echt een goede, leuke, ochtend gehad. Helaas ging het na de pauze weer ff minder, maar ook toen ben ik gewoon consequent gebleven en ging het na een tijdje weer beter. Wat dat betreft merk ik dat het wel een stelletje pubers zijn in de klas: andere leerkrachten echt uitproberen. Maar goed, alsof wij dat allemaal niet hebben gedaan op de middelbare school ;)

Zo, dit was even een korte samenvatting van de afgelopen 2 en een halve week. Ik ga nu weer richting het strand om Brazilie te kijken. Ik wens iedereen nog een fijne avond en heel veel plezier morgen met de 2e wedstrijd van het Nederlands elftal; hopelijk kunnen we weer net zoveel juichen als tegen Spanje (alleen dan zonder een bierdouche).

De groetjes en tot snel!

Xxx Ayke

  • 17 Juni 2014 - 22:16

    Geert:

    Fijn dat je het zo druk hebt dat je bijna de tel kwijt bent. Zorggroepje rekenen?
    Geniet van je verblijf, doe nieuwe ervaringen op en bedenk: gezelligheid kent geen tijd, maar dat is jou wel toevertrouwd.

  • 18 Juni 2014 - 20:16

    Tineke:

    Hallo Ayke,
    Die vogels, op de foto's zijn papegaaien hoor, althans zo noemen wij die hier in Nederland!
    Wat die "bierdouche" betreft; wees blij met zoveel enthousiasme van de Ned. Fans!!!!
    Verder nog een fijne tijd.
    Liefs, Mam

  • 19 Juni 2014 - 20:22

    Leen V.d. Munnikhof:

    Hoi Ayke we hebben het verkorte verslag 5 en 6 gelezen
    We vroegen ons af of je met al die activiteiten nog aan slaap toe komt.
    Geniet er maar van de mooie tijd daar.

    Groetjes Leen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ayke

Actief sinds 19 Feb. 2014
Verslag gelezen: 391
Totaal aantal bezoekers 9875

Voorgaande reizen:

29 April 2014 - 19 Juli 2014

Aruba

Landen bezocht: